1.Doğal sayılarla işlemler
yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar.
1.Doğru
ile nokta arasındaki ilişkiyi açıklar.
2.Doğru
parçası ile ışını açıklar ve sembolle gösterir.
3.Bir doğru parçasına eş bir
doğru parçası inşa eder.
4.Aynı
düzlemdeki iki doğrunun birbirlerine göre durumlarını belirler ve sembolle
gösterir.
5.Uzayda
bir doğru ile bir düzlemin ilişkisini belirler.
1.Açının düzlemde ayırdığı bölgeleri belirler.
2. Bir açıya eş bir açı inşa eder ve bir açıyı iki
eş açıya ayırır.
1.Çokgenleri inşa eder.
2.Eş ve benzer çokgenlerin
kenar ve açı özelliklerini belirler.
1.Eşlik
ve benzerlik arasındaki ilişkiyi açıklar.
1. Öteleme hareketini
açıklar.
2.Bir
şeklin öteleme sonunda oluşan görüntüsünü inşa eder.
2.Öteleme ile süsleme yapar.
1.Çokgenler
ile çokgensel bölgelerin eş ve benzerlerini kullanarak örüntüler oluşturur.
1.Bir kümeyi modelleri ile belirler,
farklı temsil biçimleri ile gösterir.
2.Kümelerle birleşim, kesişim, fark ve tümleme
işlemlerini yapar ve bu işlemleri problem çözmede kullanır.
3. Bir kümenin alt kümelerini belirler.
2.Doğal
sayılar kümesinde toplama ve çarpma işlemlerinin özelliklerini uygular.
1.
Bir sorunla ilgili araştırma soruları üretir, uygun örneklem seçer ve veri
toplar.
1.Verileri
uygun istatistiksel temsil biçimleri ile gösterir ve yorumlar.
2.Sütun grafiklerinin
hangi durumlarda yanlış yorumlara yol açabileceğini açıklar.
2. Verilere dayalı olarak
tahminler yürütür.
1. Saymanın temel ilkelerini karşılaştırır,
problemlerde kullanır.
1.Tam sayıları açıklar.
2. Mutlak değerin anlamını
açıklar.
3.Tam sayıları karşılaştırır
ve sıralar.
3. Doğal sayıların
çarpanlarını ve katlarını belirler.
4. Bölünebilme kurallarını
açıklar.
5. Asal sayıları belirler.
6. Doğal sayıların ortak
bölenleri ile ortak katlarını belirler ve problemlere uygular.
3.Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların
özelliklerini açıklar.
1.Tümler, bütünler ve ters açıların ölçülerini
hesaplar.
1.Sayı örüntülerini
modelleyerek bu örüntülerdeki ilişkiyi harflerle ifade eder.
1.Belirli durumlara uygun
cebirsel ifadeyi yazar.
1.Eşitliğin korunumunu
modelle gösterir ve açıklar.
2.Denklemi açıklar,
problemlere uygun denklemleri kurar.
3.Birinci dereceden bir
bilinmeyenli denklemleri çözer.
1.Kesirleri karşılaştırır, sıralar ve sayı doğrusunda
gösterir.
2.Kesirlerle
toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
3.Kesirlerle çarpma işlemini yapar.
4.Kesirlerle bölme işlemini yapar.
5. Kesirlerle yapılan işlemlerin
sonucunu strateji kullanarak tahmin eder.
6. Kesirlerle işlemler yapmayı gerektiren problemleri
çözer ve kurar.
2.Kesirlerin ondalık açılımlarını belirler.
3.Ondalık kesirleri karşılaştırır ve sıralar.
1.Nicelikleri karşılaştırmada oran kullanır ve oranı
farklı biçimlerde gösterir.
2.Orantıyı ve doğru
orantılı nicelikler arasındaki ilişkiyi açıklar.
1. Uzunluk ölçme birimlerini açıklar ve birbirine
dönüştürür.
1.Verilerin aritmetik
ortalamasını ve açıklığını hesaplayarak yorumlar.
1.Deney, çıktı, örnek uzay, olay, rastgele
seçim ve eş olasılıklı terimlerini bir durumla ilişkilendirerek açıklar.
2.Bir olayı ve bu olayın olma olasılığını açıklar.
1. Kesin ve imkânsız
olayları açıklar.
2. Tümleyen olayı açıklar.
3. Bir olayın olma olasılığı ile ilgili problemleri
çözer ve kurar.
1. Ondalık kesirleri
çözümler.
4.Ondalık kesirleri belirli
bir basamağa kadar yuvarlar.
5.Ondalık kesirlerle toplama
ve çıkarma işlemlerini yapar.
6.Ondalık kesirlerle çarpma
işlemini yapar.
7.Ondalık kesirlerle bölme işlemini yapar.
8.Ondalık
kesirlerle yapılan işlemlerin sonucunu strateji kullanarak tahmin eder.
9. Ondalık kesirlerle işlem yapmayı gerektiren
problemleri çözer ve kurar
1.Kesirlerle
yüzde arasındaki ilişkiyi açıklar.
2.
Yüzde ile ilgili problemleri çözer ve kurar.
3.Düzlemsel şekillerin çevre
uzunluklarını strateji kullanarak tahmin eder.
4.Düzlemsel şekillerin çevre
uzunlukları ile ilgili problemleri çözer ve kurar.
5.Çokgenlerin kenar
uzunlukları ile çevre uzunluğu arasındaki ilişkiyi açıklar.
1. Sıvı ölçme birimlerini
açıklar ve birbirine dönüştürür.
3. Sıvı ölçme birimleri ile
ilgili problemleri çözer ve kurar.
1.Prizmaların temel elemanlarını belirler.
2.Eş küplerle oluşturulmuş yapıların farklı yönlerden
görünümlerini çizer.
2. Atatürk’ün önderliğinde ölçme birimlerine getirilen
yeniliklerin gerekliliğini nedenleriyle açıklar.
1. Alan ölçme birimlerini açıklar ve birbirine
dönüştürür.
2. Düzlemsel bölgelerin alanlarını strateji kullanarak
tahmin eder.
3. Düzlemsel bölgelerin alanları ile ilgili
problemleri çözer ve kurar.
1.Dikdörtgenler prizması, kare prizma ve küpün hacmine
ait bağıntıları oluşturur.
2. Dikdörtgenler prizması, kare prizma ve küpün
hacmini strateji kullanarak tahmin eder.
3. Dikdörtgenler prizması, kare prizma ve küpün hacmi
ile ilgili problemleri çözer ve kurar.
4.Hacim ölçme birimlerini açıklar ve birbirine
dönüştürür.
2. Hacim ölçme birimleri ile sıvı ölçme birimleri
arasında ilişkiyi açıklar.
4. Dikdörtgenler prizması, kare prizma ve küpün yüzey
alanlarını hesaplar.
5. Dikdörtgenler prizması, kare prizma ve küpün yüzey
alanı ile ilgili problemleri çözer ve kurar.
2.Doğal sayıların kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü
nicelik olarak ifade eder ve üslü niceliklerin değerini belirler.
1.Ünite Örnek Kazanım Tablosu
SIRANO
|
NO
|
ADI SOYADI
|
1.Doğal sayılarla işlemler yapmayı gerektiren
problemleri çözer ve kurar.
|
1.Doğru ile nokta arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
2.Doğru
parçası ile ışını açıklar ve sembolle gösterir.
|
3.Bir doğru parçasına eş bir doğru parçası inşa eder.
|
4.Aynı düzlemdeki iki doğrunun birbirlerine göre
durumlarını belirler ve sembolle gösterir.
|
5.Uzayda bir doğru ile bir
düzlemin ilişkisini belirler.
|
1.Açının düzlemde ayırdığı
bölgeleri belirler.
|
2. Bir açıya eş bir açı
inşa eder ve bir açıyı iki eş açıya ayırır.
|
1.Çokgenleri inşa eder.
|
2.Eş ve benzer çokgenlerin kenar ve açı özelliklerini
belirler.
|
1.Eşlik ve benzerlik arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
1. Öteleme hareketini açıklar.
|
2.Bir şeklin öteleme
sonunda oluşan görüntüsünü inşa eder.
|
2.Öteleme ile süsleme
yapar.
|
1.Çokgenler ile çokgensel
bölgelerin eş ve benzerlerini kullanarak örüntüler oluşturur.
|
TOPLAM
|
1
|
||||||||||||||||||
2
|
||||||||||||||||||
3
|
||||||||||||||||||
4
|
||||||||||||||||||
5
|
||||||||||||||||||
6
|
||||||||||||||||||
7
|
||||||||||||||||||
8
|
||||||||||||||||||
9
|
||||||||||||||||||
10
|
||||||||||||||||||
11
|
||||||||||||||||||
12
|
||||||||||||||||||
13
|
||||||||||||||||||
14
|
||||||||||||||||||
15
|
||||||||||||||||||
16
|
||||||||||||||||||
17
|
||||||||||||||||||
18
|
||||||||||||||||||
19
|
||||||||||||||||||
20
|
||||||||||||||||||
21
|
||||||||||||||||||
22
|
||||||||||||||||||
23
|
||||||||||||||||||
24
|
||||||||||||||||||
25
|
||||||||||||||||||
26
|
||||||||||||||||||
27
|
||||||||||||||||||
28
|
||||||||||||||||||
29
|
TOPLAM
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder